Onderzoek

Wetenschappelijk onderzoek leert je anders kijken. Wetenschappelijk onderzoek over hybride leeromgevingen staat nog in de kinderschoenen.Onderwijs en werkveld is gebaat bij kennis over ontwikkeling, succesfactoren, mechanismen enopbrengsten van hybride leeromgevingen. Wetenschappers kunnen hierbij ondersteunen.

Doorinzicht te geven in ontwikkelprocessen, zoals samenwerking tussen school en werkveld. Door
reflectie tijdens en na het onderzoek. Door urgente leervragen te onderzoeken.Bij het programma Fieldlabs kwamen door wetenschappelijk onderzoek drie belangrijke thema’s
naar voren:

  • Ontmoeten
  • Leren
  • Organiseren

Deze drie thema’s kwamen naar voren in gesprekken met studenten, docenten en praktijkopleiders
en zijn van invloed op het wel of niet succesvol zijn van een Fieldab. Denk hierbij aan de ontmoeting
tussen docenten, studenten en werkbegeleiders op de werkvloer, aan een heldere opleidingsstructuur
en werkafspraken tussen opleiders. En afstemming over wat leren inhoudt.

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen wijzigen

Deze website maakt gebruik van cookies. Cookies worden onder andere gebruikt voor het bijhouden van statistieken, het opslaan van voorkeuren, het optimaliseren van deze website, de integratie van social media en marketingdoeleinden. Lees meer over cookies en jouw privacy in ons cookieverklaring. Wij gebruiken de hieronder genoemde soorten cookies.


Deze cookies gebruiken we om de basisfuncties van deze website te kunnen laten draaien en om inzicht te krijgen in het gebruik. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens. Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en worden daarom altijd geplaatst.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Indien u deze toestaat, worden deze cookies gebruikt door aanbieders van externe content die op deze website kan worden getoond. In sommige gevallen gaat het daarbij om marketing- en/of tracking cookies, die het gedrag van bezoekers vastleggen en op basis daarvan gepersonaliseerde advertenties tonen op andere websites.