Design thinking

Design Thinking is een creatieve manier van werken, waarbij je uitgaat van de behoefte van de gebruiker. In dit geval is de gebruiker de student. De stappen van Design Thinking:  

  1. Inleven in de gebruiker
  2. Het probleem definiëren
  3. Oplossingen verzinnen
  4. Een prototype ontwerpen en maken
  5. Het prototype testen en verbeteren

Ontwikkel je een Fieldlab, dan betrek je alle partijen, van de docent tot de werkbegeleider, de  secretaresse, de manager en de stakholder. Samen verplaatsen jullie je in de student, jullie definiëren zijn probleem en stellen een doel. Het doel kan zijn dat de studententevredenheid met een halve punt stijgt. Om dat te bereiken verzinnen jullie zoveel mogelijk ideeën; met een divers team verzamel je meer ideeën dan met een team van gelijken. Samen kies je een aantal oplossingen. De haalbare en betaalbare prototypes probeer je uit. Daarna volgt de uitvoering. Het is een proces waarin je voortdurend als team evalueert, ontwikkelt en bijstelt.

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen wijzigen

Deze website maakt gebruik van cookies. Cookies worden onder andere gebruikt voor het bijhouden van statistieken, het opslaan van voorkeuren, het optimaliseren van deze website, de integratie van social media en marketingdoeleinden. Lees meer over cookies en jouw privacy in ons cookieverklaring. Wij gebruiken de hieronder genoemde soorten cookies.


Deze cookies gebruiken we om de basisfuncties van deze website te kunnen laten draaien en om inzicht te krijgen in het gebruik. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens. Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en worden daarom altijd geplaatst.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Indien u deze toestaat, worden deze cookies gebruikt door aanbieders van externe content die op deze website kan worden getoond. In sommige gevallen gaat het daarbij om marketing- en/of tracking cookies, die het gedrag van bezoekers vastleggen en op basis daarvan gepersonaliseerde advertenties tonen op andere websites.